1.
Definició
És un document que s’utilitza per a
demanar qualque cosa a l’Administració (Ajuntament, Conselleria, Direcció
general, Ministeri, etc…)
L’Administració crea uns models de
sol·licitud que facilita de forma gratuïta als ciutadans, sobretot, quan es
tracta d’una petició que presenten molts de ciutadans.
També és possible presentar una
instància segons l’esquema que apareix a continuació. És a dir, es pot escriure
la instància en el nostre ordinador, imprimir-la i després presentar-la a
l’Administració corresponent.
RECORDAU:
Sempre que es presenta una instància
o sol·licitud a una Administració s’ha de fer una còpia del document, que s’ha
de presentar en el registre de l’Administració i allà ens posaran un segell amb
la data d’entrada. Així tenim una prova que demostra que hem presentat el
document.
EXEMPLE DE SOL·LICITUD
ACTIVITATS:
3.1 Redacta
una sol·licitud, igual a l’exemple anterior, dirigida a l’ajuntament d’Alaró en
què sol·licites ser admès/a per ocupar la plaça d’auxiliar administratiu. La
convocatòria per a crear una borsa de feina d’aspirants a una plaça d’auxiliar
administratiu es va publicar a la web i al tauler d’anuncis de l’ajuntament dia
4 de desembre.
3.2 Has
rebut una carta del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte en què et
notifiquen que t’han denegat la beca per estudis no universitaris de Formació
Professional que havies sol·licitat per no entregar la documentació en el
termini establert. Tens el justificant que demostra que vares enviar la
documentació en el termini correcte. Per això, escriuras una instància per
demanar que es subsani l’errada.
3.3
Havies fet la sol·licitud per entrar en el cicle formatiu de grau mitjà de
Gestió Administrativa però no has pogut entrar perquè no hi havia places. Saps
que han quedat vacants i per això, redactes una sol·licitud dirigida a la
Directora de l’IES Pau Casesnoves demanant que es revisi la teva sol·licitud.
Pots aportar totes les dades que consideris necessàries.
3.4 L’ajuntament del poble on vius ha cobrat als teus pares, mitjançant una domiciliació bancària, 700 € per l’impost municipal de recollida de fems en lloc dels 70 € que és l’import correcte. Per tant, l’ajuntament ha cobrat 10 vegades més del que correspon per aquest impost. Has de redactar una sol·licitud en nom de la teva mare, perquè l’impost està al seu nom, demanant a l’ajuntament que revisi el rebut que han cobrat i que retornin la quantitat que han cobrat indegudament.
3.4 L’ajuntament del poble on vius ha cobrat als teus pares, mitjançant una domiciliació bancària, 700 € per l’impost municipal de recollida de fems en lloc dels 70 € que és l’import correcte. Per tant, l’ajuntament ha cobrat 10 vegades més del que correspon per aquest impost. Has de redactar una sol·licitud en nom de la teva mare, perquè l’impost està al seu nom, demanant a l’ajuntament que revisi el rebut que han cobrat i que retornin la quantitat que han cobrat indegudament.
3.5 Un
grup d’amics estau organitzant una festa a Lloseta i necessitau cadires i
taules. Heu pensat que podeu sol·licitar les 100 cadires de plàstic i 20 taules
rodones a l’ajuntament. Per a fer-ho has d’emplenar el model sol·licitud Lloguer taules i cadires que trobaras a la web de
l’Ajuntament de Lloseta.
3.6 Vols
sol·licitar el carnet jove de les Illes Balears perquè té moltes avantatges i
descomptes. Per això emplena la sol·licitud de carnet jove que trobaras a google sites.
Pots trobar més informació sobre el carnet jove a: http://carnetjove.caib.es/que-es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada